Aprikosen

Lilla kissen kom idag. Fast hon är inte direkt liten på bredden. Hon är dräktig, runt 6:e veckan tror jag. Hon har lagt sig under fåtöljen ute i köket och vi har mest suttit i köket för att hon inte ska känna sig ensam samtidigt som hon får ligga ifred och bara känna in den nya omgivningen. Hon heter Aprikosen. Vi har inte bestämt om vi ska döpa om henne än.
Vi får se när vi lärt känna hennes personlighet lite bättre.
Sigge var hur nyfiken som helst men hon håller honom på distans och fräser och morrar om han kommer för nära.
Vi har däremot fått närma oss lite sakta och gett henne godis och hennes filt från jourhemmet. Hon är helt underbart söt.
Jag hoppas att hennes dräktighet kommer att gå bra. Far är antagligen hennes bror Teddy,  vilket är mindre bra, men det kan gå vägen ändå. Jag tycker faktiskt det ska bli kul med en kull kattungar i huset ett tag, även om vi inte direkt planerade det.
Jag följde med Jenny till stallet igår och det var så skönt. Det var som en liten minisemester bort från mitt eget huvud, vilket verkligen behövdes. Kram på henne.
Den här bilden togs i jourhemmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0