Första natten med Aprikosen

Det blev en lång natt inatt. Aprikosen valde att göra sin entre ut i lägenheten och då ville jag ha lite koll.
När jag började laga mat i köket flydde hon in under badkaret.Det kändes ju inte sådär jättebra att hon skulle behöva ligga på det där kalla golvet, men att försöka få bort henne därifrån hade nog gjort mer skada än nytta.
För att hon skulle få lite lugn och ro, stände jag badrumsdörren. Sigge hade legat utanför badrummet jättelänge och bara glott.
Så jag tog med mig Sigge in i vardagsrummet så att han inte ska gå och krafsa på badrumsdörren.
Nån timma senare hör jag ett krafsande från andra sidan vardagsrumsdörren. Det kan bara betyda en sak:
Hon kan öppna dörrar.
Så jag släpper in henne i vardagsrummet och hon kommer in fräsandes och morrandes. Hon var helt klart missnöjd.
Hon går misstänksamt och luktar på allt samtidigt som hon morrar och sporadiskt fräser till. Mest av allt på stackars Ninja som sitter i sin bur. Hon hade nog aldrig sett en kanin förut. Sigge gjorde några tafatta försök att närma sig henne men det gick inte an. Hon jagade bort honom med fräs och morr. Sigge backar och försöker låtsas att han är en möbel.
Stackarn. Men det känns ändå positivt att hon vågade sig ut så pass snabbt.
Mig fräser hon inte åt, kanske för att jag har försökt att hålla ett respektfullt avstånd för att visa att jag inte tänker närmna mig henne förrens det är ok med henne.
Sådär höll det på i några timmar. Hon gick runt på upptäcksfärd, morrandes så fort Sigge visade sig.
Efter en stund verkade hon mindre nervös, men Sigge fick fortfarande passa sig. Sen smög hon in under badkaret igen.
Jag gick och pratade lite med henne och till min förvåning kom hon ut och strök sig mot mig. Jag fick klappa henne och hon började att nästan attackgosa.
Sen var jag tvungen att gå och lägga mig, jag var alldeles för trött. Nu är hon under badkaret igen, och jag hoppas verkligen att hon hittar ett annat ställe att gömma sig på. Hon kommer bara att bli rundare om magen för var dag som går och jag är orolig för att hon ska fastna där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0