Det känns tryggt

Var på arbetsförmedlingen idag. Jag börjar känna att jag vill ha en sysselsättning, komma ut i arbetslivet igen, men eftersom jag varit hemma ett tag nu så vill jag inte börja direkt med att söka heltidsjobb, utan tänkte mer höra mig för om det gick att få en praktikplats.
Men sånt har de slutat med. Om man inte kan tänka sig att lämna allt, flytta och jobba där man först får jobb. Det kan/vill inte jag.
"Men om jag inte vill ersättning från AF för det då?", frågade jag.  Det gick ändå inte,  för det räknas som svartjobb.
Så här sitter jag med två tomma händer som jag skulle kunna använda till nåt vettigt och faktiskt göra nytta nånstans, men jag får inte. Inte ens gratis.
Jag kunde bara inte låta bli att bli road, världen är precis så som jag minns den: Helt fläng.

Kommentarer
Postat av: escodobe

Du kan kanske jaga rätt på något timvik på egen hand? Speciellt nu innan jul borde det finnas. Tex på postterminalen som sorterare, hemtjänsten eller mataffären?

2008-11-21 @ 22:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0