Göteborgstrippen


Igårkväll vid 24:00-tiden kom vi hem från Göteborg, efter en lång och svettig tågresa.
Men vistelsen där har varit helt underbar.
När vi kom dit på torsdagen fick vi veta att "Imorrn ska ni på bröllop". Magnus mamma och hennes sambo skulle efter 16 år tillsammans äntligen gifta sig.
Det blev ett litet, intimt och trevligt bröllop och jag tror visst att jag fällde en liten tår, trots att det var ett kyrkbröllop.
Förenandet av två människor på det sättet är alltid vackert, vilken tradition det än är i. Fast under "fader vår" satt jag artigt och tittade ner i golvet. Duktiga jag.
Sen bjöds det på smörgåstårta med bärs och Magnus mamma kunde pusta ut. Bruden hade varit mycket mer nervös än brudgummen. Det var första gången hon gifte sig. Det tyckte jag var coolt.

Det var bara jätteskönt att vara där. När bröllopsståhejet lagt sig, så var det mest lugn och ro, förutom när Magnus systerbarn var där, då var det fart och fläkt. Fast de är härliga ungar. En liten tvååring som jag lekte med och läste sagor för, som är glad för det mesta, och en liten kul grej med honom är att han har en otroligt hög smärtgräns. När han ramlade och slog i armen, så att det blödde, reste han sig bara upp, borstade av gruset och fortsatte leka. Magnus är också sådan.
Sen har vi den elvaåriga tjejen som jag gick och shoppade med. Förra året jag var där hade vi varit och köpt "pruttlera", sånt där slime som kan göra pruttljud, och det kom hon ihåg och ville att vi skulle göra det i år igen.
Jag föreslog att vi skulle göra det till våran tradition, fast när hon blir vuxen och skaffar barn blir det väl jag som får tjata på henne och att vi ska göra det:)

På kvällarna satt jag och Magnus mamma och tittade på solnedgången på deras balkong. De har en helt fantastisk utsikt där de bor. De bor på 10:e våningen och man kan se stora delar av Göteborg.
Vi bara satt där, småpratade och såg på medans solen gick ner. Jag stormtrivdes.
Jag kommer att sakna dem allihop.

Men nu är jag alltså tillbaka i sthlm och det var jätteskönt att få träffa Sigge igen, och få kela och bråka med honom.
Har haft en mardröm om att han sprang bort medans vi hade han på landet, men det kanske bara var att jag saknade honom som framkallade den drömmen.

Jag är packad och klar, och bror min har lovat att ta hand om ninisarna ytterligare en vecka så strax åker vi till landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0