Några dagars sammandrag


Det blev så att vi köade för att köpa en iphone. Magnus gick till kön direkt efter jobbet, jag kom 2 timmar senare, vid 20-tiden.  När jag kom dit hade Magnus (självklart) hunnit skaffa sig två nya kompisar. De bytte vid kvällens slut nummer och ska höras och kanske låta sina iphones leka ihop och lära känna varandra.
De hälsade i alla fall glatt på mig när jag kom, och att sitta i kön blev riktigt trevligt. Telia hade dessutom gjort hela grejen till ett jippo, där de gick omkring och bjöd på chips, varmkorv, festis, godis, lypsyl, kaffe och nyckelringar.
Magnus fick sin iphone runt klockan ett på natten och höll på att skrämma slag på mig när han skrek "JAAAAAAAAAAAA!!!" mitt på kungsgatan. Men jag föredrar faktiskt det framför att han skulle sitta och skrika framför en fotbollsmatch.
När vi fick skjuts av K därifrån visade han upp sin iphone med ett flin för alla som fortfarande stod i kö och trånade.
Min annars så lugna och mogna pojkvän förvandlades till en 5-åring.Riktigt sött.
Dagen därpå (torsdag) skulle jag träffa en journalist kl.9:00, som skulle intervjua mig på ett café vid slussen.
Jäklars vad trött jag var, men jag släpade mig dit en halvtimma sen (men hon gick snällt nog med på att lägga fram intervjun en stund)och så spenderade jag en stund med att babbla på om wicca. Kändes inte som att jag direkt sa något vettigt, men hon sa att det var rätt vanligt att man upplevde det så. En riktigt mysig tjej var hon, med ett öppet sinne och snälla ögon.

Fredagen användes till att flytta vårat lilla zoo, beståendes av 2 kaniner och katt. Med på resan kom också våra elektroniska husdjur, två datorer med skärm.

Och nu sitter jag här och tänker inte göra n å g o n t i n g. Förutom kanske att spela Conan och umgås med den lokala befolkningen i den här lägenheten. Brorsan och hans polare, J, gjorde käk åt alla. Gött mos.

Kommentarer
Postat av: escodobe

När får man läsa?

2008-07-21 @ 16:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0