Bratwurst med inbyggd mp3-spelare



Boken jag och Magnus läser just nu, handlar om en mäktig trollkarl i Chicago som alltid hamnar i trubbel, gör bort sig och är allmänt envis och pessimistisk. Dock klarar han sig ur knipan varenda gång, självklart. Han är för övrigt den enda trollkarlen som är registrerad i gula sidorna.
Dagens citat från boken, "Death Masks" av Jim Butcher är: Sleep is God, go worship!

Så inatt dyrkade jag. Jag drömde att jag hade en superpower. Kan du gissa vilken det var?
Det började i alla fall med att jag kände mig lack på en person jag hade bråkat med och behövde gå ut på en promenad, och då händer det. Jag börjar promenera, snabbare och snabbare och... Gissa, vilken superpower det var då!
Här kommer det: Jag kunde springa supersnabbt. Hur tråkig superpower är inte det? När man ändå drömmar att man kan något coolt, så borde det vara nånting som att ha laserblick, eller kunna flyga, eller gå genom väggar eller nåt.
Jag lyckades i alla fall impa på två killar, som tyckte att vi borde slå våra kloka huvuden ihop och tjäna en massa pengar på vadslagning. Sen, bara för att de tyckte jag var så cool, gav de mig ett par solglasögon med inbyggd mp3-spelare. Sen förvandlades solglasögonen till en bratwurst. Hmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0