Feg politik

Jag har inte följt med särskilt aktivt i valdebatten i år, men jag gick ändå och röstade då det är min demokratiska rätt och skyldighet. Men jag har slöläst lite då och då. Sett all Facebook-grupper emot sverigedemokraterna. Jag trodde aldrig de skulle komma in i riksdagen. Inte en chans. Folk är inte så korkade.
Men när jag och Magnus ligger och kollar på valvakan så var jag inte förvånad längre. Politiker är också korkade.
De skyller på varandra, de skyller på några obskyra högervindar som dragit in från Europa. Sanningen är ju att det är en del av svenska folket som röstat på sverigedemokraterna. Varför inte börja med att ta reda på varför, om de inte redan vet. Ta tag i problemet, försöka lösa problemet och framför allt inte försöka skuffa undan sverigedemokraterna i ett hörn och hoppas att de försvinner. Jag tror inte att man blir av med sverigedemokraterna genom att först försöka ignorera dem och sen skapa någon sorts kamp mellan de "bra" partierna och sverigedemokraterna. Man ska inte vägra att möta rasisters argument eller bemöta dem med en kamp. Man ska lysa världens fetaste ficklampa på dem så att alla själva kan avgöra vilken sorts kräk de är. De stora partierna har gjort sverigedemokraterna  till martyrer. De har öst en stor dunk bensin över glödande kol. De har bara sig själva att skylla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dessutom har de etablerad betongpartierna förbrukat sitt förtroendekapital så att de gamla ideologierna och slagorden känns som månadsgammalt tuggummi i munnen. Ingen orkar längre lyssna till löften om reformer som eventuellt ska genomföras om utrymme finns för det förpliktar till intet. Utrymmet kommer sannolikt aldrig att visa sig.

2010-09-20 @ 20:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0