With a whisper

Lugnet sprider sig över lägenheten nu. Fnatt och Fiona flyttade i lördags. Visst saknar jag de små krabaterna lite, men jag har blivit försäkrad om att de kommit till ett bra jourhem och jag är övertygad om att de snart kommer att finna trygga, permanenta hem.
Jag tror att jag har gjort så mycket jag kan för att skapa bra förutsättningar för dem. De har utvecklats till keliga, sociala och söta små knattar. Vi har fortfarande Fjant kvar hos oss av lite olika anledningar. En utav dem är att hans syskon spöar upp honom. En annan är att Magnus fäst sig rejält vid honom. Han har till och med gett honom ett nytt namn. Om han inte hittat ett hem innan sommaren lutar det nog åt att vi adopterar honom. Sen är det nåt knas med hans ögon som vi måste kolla upp.
Flirt heter numera Westley och bor i Jakobsberg och verkar stormtrivas. Ungkatten i den familjen har adopterat Flirt till sin nya lillebror och de är så söta tillsammans.

Lillebror kom hit igår och stannar nog några dagar. Det ska bli kul. Det är inte så ofta vi får tid att umgås.

Jag har haft slutet på en felciterad dikt i huvudet hela veckan. Jag har fått för mig att den är vacker och hoppfull men efter en snabb konsultation hos wikipedia insåg jag att det var tvärtom.
Såhär låter originalet:

This is the way the world ends
This is the way the world ends
This is the way the world ends

Not with a bang but a whimper.


Men meningen har i mitt huvud vridits till:

"Not with a bang but with a whisper"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0