32 år senare...

Lite pinsamt att berätta detta men jag gör det ändå. Coop igen, tillsammans med Magnus igår för att storhandla.
Han började prata om att vi skulle köpa en sån där shoppingvagn som man ofta ser pensionärer med.
Det enda ord jag har för detta är dramaten. Jag har alltid trott det var ett ord mina föräldrar hittat på, att det bygger på nån liten anekdot som jag antingen glömt eller aldrig hört. Jag har nämligen aldrig fattat hur de drog kopplingen mellan en shoppingvagn och teater.
Men igår klickade till i huvudet: Dra-maten. Aha...
Vad mer har jag missat?

Kommentarer
Postat av: Gubben

Var glad att Du inte vet men så mycket kan jag säga som att den boken skulle bli en bestseller!

2009-05-04 @ 20:51:03
Postat av: escodobe

Dramaten är guldvärda! Jag och mitt ex hade alltid en sådan när vi storhandlade.

2009-05-05 @ 10:20:01
Postat av: Peter Andersson

Hehe, ja, jag trodde också det när jag var lite yngre, men sedan 21 års ålder blev jag invigd i mysterierna! Fin blogg du har! Får jag lägga upp dig på min blogroller?

2009-05-20 @ 13:09:45
URL: http://nkyu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0