Disturbia


Igår kom vi hem från vår vistelse på landet.
Jag måste bara berätta om vad vi såg när vi stannade till i Tierp för att käka på uppvägen.
Till att börja med ska jag förklara vad Tierp är för något. Det är en håla. Måsarana flyger upp och ned för att slippa se skiten, och det enda som kan rättfärdiga att stanna där är för att tanka eller för att äta på Bennys grill.
De har bland de godaste hamburgarna jag har smakat.
I alla fall så efter att vi ätit gick mor och far iväg för att handla och jag såg en liten new age butik, som jag gick in och kikade i. Såg ett jättesött pentagram till Sigge, och jag gick och hämtade Magnus för att visa det.
Efter köpet var genomfört, säger butiksägaren lite försynt att vi gärna får gå och titta på hennes konstutställning, bakom några mystiska draperier. Naturligtvis blir vi nyfikna och ingenting av mina föreställningar om Tierp hade kunnat förbereda mig för vad som möter oss.
Målade tavlor med texter om lugn och harmoni, omgivna av bilder med färger som jag inte finner ett svenskt ord för.
Det närmaste jag kommer är engelskans: "disturbing".
På väggen hänger små burar av hönsnät, som burar in nakna barbie-dockor. Texter pryder burarna, texter som :"ångest", "sorg" och "apati". En del av dockorna är piercade rakt igenom av någon sorts ståltråd.
Kort sagt: Jag är glad att hon inte visade oss källaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0