LOLcats

Jag hörde talas om LOLcats först för några veckor sen, trots att fenomenet tydligen har funnits i några år.
Ända sen dess har jag inte riktigt kunna släppa det, mest för att jag inte fattade grejen, men nu tror jag mig ha fått grepp om det.
LOLcats är bilder på katter som gör roliga/korkade/knäppa saker och ibland försöker de ta över världen, alternativt din dator.
De kan inte stava och/eller grammatiken är åt skogen. Så här såg t.ex. den första LOLkatten ut:



Någon har till om med gett sig på det enorma projektet att översätta bibeln till LOLcatsspråk.
Genesis börjar såhär:
"Oh hai. In teh beginnin Ceiling Cat maded teh skiez An da Urfs, but he did not eated dem"
LOL;)

Här är en video med fler LOLcats:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0