Att gifta sig med en hedning


Jag har varit gudinnetroende sedan barnsben, blev wiccan för drygt tio år sedan, så när min fästman och jag började prata om giftermål var det självklart att det inte skulle bli ett  kyrkbröllop.
Min blivande make är inte wiccan men har dock en väldigt öppen syn på livet och hans tro verkar inte ligga så långt från min, så vårat bröllop kommer att bli en sorts kompromiss mellan hans tro och min.
Jag har alltid fått vara den jag verkligen är med honom och det finns ingenting jag inte kan berätta för honom  (bortsett från vad vissa tystnadslöften hindrar mig från).
Detta visar sig även i min religionsutövning. Han är alltid förstående om jag behöver vara för mig själv för att meditera, tänka, fira en högtid,  eller smita iväg på möten med de som delar min tro.
Ibland förstår jag inte hur jag, efter en lång rad av misslyckade förhållanden lyckats stöta på en så underbar kille.
Att han står ut med min överdrivna envishet, mitt temprament som ibland exploderar som en råtta gnagandes på en smällare och mitt tjuriga morgonhumör. Känns nästan som att jag måste ha lurat honom på något sätt men jag döljer ju inget för honom så det kan inte stämma.
Men jag är väldigt glad att han valde mig och jag väljer honom av hela mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Tasha

Hahaha jag kan bara tänka mig dig och flame tillsammans på morgonen....



Du och din fästman verkar passa perfekt ihop

2008-06-05 @ 19:59:40
URL: http://diamondsnrust.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0