Ge mig ett Kirunarum!

Det snöar i Kiruna och här sitter jag och förgås av värmen. "Snacka om måndagsmorgon" skriver de på aftonbladet och det kan jag väl hålla med om, när snön försvunnit för bara några veckor sedan och så kommer det igen bara 2 veckor innan midsommar, då är det en riktig måndag.
Det är inte så att jag längtar till vintern men det vore skönt att ha ett litet rum med Kiruna att krypa in i efter man varit ute och svettats i solen.
Jag har funderat på om jag skulle kunna tänka mig att flytta till Norrland, eftersom båda mina föräldrar är därifrån, och jag spenderade en del jättefina somrar där som barn, men har kommit fram till att svaret är nog nej.
För det första skulle jag inte klara av vinterhalvåret då det är mörkt större delan av dagen. Det är mörkt nog som det är på vintern här i Stockholm. För det andra är det det här med kylan som håller i sig längre än i övriga Sverige. Den är kall:)
Men, som sagt, ett litet rum med Kiruna skulle jag inte säga nej till just nu.

Kommentarer
Postat av: escodobe

Jag tillbringade en månad i Arjeplog för ett par vintrar sen. Då avslöjade jag en stor bluff. Det är inte alls mörkt i norrland på vintern. Det är mycket ljusare än i göteborg. I norrland finns det snö. Snö är ljust. Speciellt i månsken.För att inte tala om när solen skiner, vilket den gör när det inte snöar - då behöver man solglasögon.

Göteborg är mörkgrått och man ser aldrig solen på många månader....



Kallt är det dock, förbannat kallt. Men man får ha termokläder på sig även om man är vuxen - utan att folk glor.

2008-06-09 @ 13:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0